سفره خانه دل

لحظه های تنهایی

سفره خانه دل

لحظه های تنهایی

وطن

روزی روزگاری وطن در کنار اتحاد با فرزندان خویش، ترک و لر،کرد و بلوچ، فارس و عرب، شمالی و جنوبی، شرقی و غربی، شیعه و سنی، مسلمان و مسیحی، زرتشتی و یهودی و بهائی به خوبی و خوشی زندگی میکردند. اتحاد به آنان یاد داده بود با تمام تفاوتهایی که با هم دارند همدیگر را دوست بدارند و یاری کنند و فرزندان نیز به گوش جان شنیدند و هر وقت یکی از آنها دچار کمبودی میشد آن یکی به کمکش می شتافت و به جای به رخ کشیدن تفاوتهایی که با یکدیگر داشتند هر کدام خلاء وجود خود را با دیگری پر میکرد و همه مکمل یکدیگر بودند وطن هم که میدید این چنین فرزندانش دست در دست هم دارند روز به روز زیباتر و قدرتمندتر می شد صلح بر همه جا حاکم بود و امنیت سایه بر سر فرزندان وطن داشت. هر چه وطن زیباتر و قدرتمندتر می شد چشم طمع دشمنان به او بیشتر می شد تا اینکه دشمنان دریافتند باید اتحاد را نابود کنند تا بتوانند وطن را تصاحب کنند لذا فتنه را راهی آن سرزمین کردند و از آنجا که فتنه لباس دوستی بر تن داشت و فرزندان وطن نیز مردمانی بی ریا و مهربان بودند بی آنکه بدانند ماهیت اصلی فتنه چیست پذیرای او شدند. فتنه کم کم شروع به کار کرد و چون می دانست بهترین راه تسلط به وطن تفرقه انداختن بین فرزندان او و به اسارت کشیدن اتحاد است هر روز به شکلی تفرقه را راهی زندگی فرزندان وطن کرد. 

سادگی و مهربانی لر را به سخره گرفت و در لفافه سخنان هجو کینه را راهی دلهایشان کرد، شیرین زبانی و صفای دل ترکها را به بازی گرفت و فارسها را مقصر جلوه داد و بین آنان دشمنی انداخت. 

به کشتار زنجیره ای سنی ها پرداخته و آنان را با شیعیان دشمن کرد، غیرت شمالی ها و تعصب جنوبیها را بازیچه کرد، بلوچها و عربها را مردمانی خطرناک جلوه داد و به شرقیها تهمت دوستی با همسایه شرقی و خیانت به وطن زد و غربیها را دوست همسایه غربی و دشمن وطن نامید. 

بهائیان را مجوس یهودیان را کافر و زرتشت را مطرود خواند و مسیحیان را منزوی کرد و به مسلمانان غرور را تزریق کرد.  فرزندان وطن بی آنکه بیاندیشند که اینان همه مکر است از یکدیگر دوری گزیدند و اما وطن در حیرت بود که چگونه اینگونه فرزندانش با یکدیگر دشمن شدند و از اتحاد کمک خواست اما وقتی فرزندان توجه نمیکردند دیگر از دست اتحاد کاری ساخته نبود. فتنه پس از دشمن نمودن فرزندان وطن، اتحاد را به اسارت گرفت و وطن را به دشمنان سپرد و حالا وطن روز به روز ضعیف تر می شود و شما ای فرزندان وطن به خود بیایید و دشمنی و تفرقه را کنار بگذارید و اتحاد را آزاد و سرلوحه خویش قرار دهید قبل از آنکه وطن بمیرد. 

 

زنده باد ایران و ایرانی